הרפורמה ברישוי העסקים יוצאת לדרך: רישוי על בסיס תצהירים

    צבי טסלר No Comments on הרפורמה ברישוי העסקים יוצאת לדרך: רישוי על בסיס תצהירים

    עיקרה של הרפורמה – הוצאת רישיון לעסק בצורה פשוטה ונוחה המבוססת על תצהיר של בעל העסק וללא בירוקרטיה מיותרת

    צילום: Yaakov Naumi/FLASH90
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הפנים פתח היום (שני) במסע הסברה בנושא הרפורמה שביצע המשרד בתחום רישוי העסקים. הקמפיין מפורסם באמצעי התקשורת ובשפות השונות וחושף את הרפורמה ברישוי עסקים שעיקרה הוצאת רישיון לעסק בצורה פשוטה ונוחה המבוססת על תצהיר של בעל העסק וללא בירוקרטיה מיותרת.

    מטרת הקמפיין 'להוציא רישיון עסק זה עסק פשוט' היא להביא לידיעת הציבור ובעלי העסקים את המידע אודות הרפורמה המקיפה שביצע משרד הפנים המאפשרת קבלת רישיון לעסק בהליך קצר ומזורז. בנוסף לכך במסגרת הרפורמה הוכנסו הקלות משמעותיות בעת שינוי הבעלות בעסק ובחידוש רישיון עסק קיים.

    הרפורמה אשר נחקקה בכנסת באמצעות תיקון 34 לחוק רישוי העסקים, ביולי 2018, יצאה לדרך לאחרונה במטרה ליצור איזון מיטבי בין מטרות חוק רישוי עסקים ושמירה על הציבור לבין צמצום הפגיעה בעסקים ועידוד הפעילות הכלכלית במשק, זאת באופן שיתאים למציאות החיים הנוכחית.

    עיקרי הרפורמה המגדירים את תהליכי הרישוי הדיפרנציאלי הם:
    • יצירת 4 מסלולי רישוי שונים בהתאם לרמת המורכבות של העסק.
    • הסדרת הליך הנפקת הרישיון, קיצור זמנים וקביעת מועדים מחייבים.
    • הנפקת רישיון עסק על בסיס תצהיר של בעל העסק (בעסקים פשוטים ובעלי סיכון נמוך).
    • הארכת תוקף הרישיון של סוגי עסקים רבים.
    • הקלה משמעותית בהליך חידוש רישיון העסק ובהליך שינוי בעלות בעסק.

    חוה מונדורביץ' מנהלת אגף בכיר רישוי עסקים במשרד הפנים, שהובילה את הרפורמה וקידמה את תהליך הטמעתה במשרדי הממשלה וברשויות המקומיות, הוסיפה: "החזון שלנו היה להביא לפישוט וקיצור התהליך הקיים לקבלת רישיון עסק. כך שמצד אחד נשמור על האינטרס הציבורי כמתחייב בחוק, אך לצד זה נסייע משמעותית לבעלי העסקים להסדיר את רישיון העסק בקלות ובמהירות".

    מנכ"ל משרד הפנים יאיר הירש, בירך על המהלך החשוב: "הרפורמה ברישוי עסקים היא דוגמא מצוינת לקידום הליכי טיוב ופישוט הרגולציה שאנו ממשיכים בקידומם בכל דרך ואני משוכנע כי קידום הליכים אלו יביאו לעידוד יזמים ועסקים קטנים להשתלב במעגל העשייה ולתרום לכלכלה ולפיתוח המשק הישראלי".



    0 תגובות